NYHETER

Öppen Himmel-konferens

15-16 mars i Equmeniakyrkan i Sävedalen.

Hans Wolfbrandt • Pär Alfredsson • Jeanette Alfredsson • Michael Jeff Johnson

Fredag 19.00 Gudstjänst
Lördag 14.00 Andens nådegåvor • 16.00 Att lyssna in Guds röst – det profetiska • 19.00 Gudstjänst
Arr: Equmeniakyrkorna i Jonsered och Sävedalen

24:7-bön omgång 2

Den 25 februari till 3 mars

Mitt hjärta tänker på ditt ord:
    ”Sök mitt ansikte!”
Ja, ditt ansikte, Herre, söker jag,

Ps. 27:8

Fråga efter Herren och hans makt,
    sök alltid hans ansikte.

Ps. 105:4

Bönevecka nummer 2 pågår till och med söndag 3 mars. Vi ber 24:7, alltså dygnet runt, 7 dagar, och vi började den 25 februari. Det finns några tider kvar på lördag och söndag när detta skrivs.

Böneschemat hänger uppe precis innanför dörrarna, på anslagstavlan på kyrktorget, och där kan du skriva upp dig. Det finns också en länk till samma böneschema i senaste församlings-mailet, och utskickad på nytt i tisdags, så följ den och du hittar rätt. Krånglar tekniken så skriv bara upp dig i kyrkan, så synkar någon av oss med google-kalendern. Om du varken har tagg till kyrkan eller kan låna, skriv in ditt nummer i kolumnen ”Telefonnummer (om du behöver nyckel)” på schemat! Då får du instruktioner.

Sen går du ner till det inredda bönerummet ”Lars” (eller ”Brasrummet” för de som är gamla i gården). Det finns möjlighet att vara där helt själv eller med max två personer till – vilket som passar dig/er bäst.

Vi ser fram emot fler hälsningar från bönerummet kommande söndagar.

Gudstjänst med nattvard och söndagsskola 28/1

Nu på söndag börjar vårt gudstjänsttema om bön. Det är också Derek Walles sista predikan hos oss, då vi i februari – motvilligt – måste släppa iväg honom på sitt nästa uppdrag. Du är så varmt välkommen till söndagens gudstjänst, där det är både nattvard och söndagsskola och gofika och allt på en gång. Återigen välkommen, nu på söndag 28 januari!