BETAkurs våren 2024

Ett liv värt att leva – betakurs för dig som gått alphakursen
I samarbete med Vallhamrakyrkan. Plats: Vallhamrakyrkan. Tid: onsdagar 18:00.

Är du intresserad? Anmäl dig via SMS till
Erland Jonsson (Vallhamrakyrkan) 0727-32 38 07
Eva Wanther (Equmeniakyrkan i Sävedalen) 0737-22 13 91

När man är kristen… vad gör man egentligen?

I fortsättningen på Alphakursen vi hade i höst, som logiskt nog kallas Beta, så är temat ”Ett liv värt att leva”, och du får möjlighet att få mycket ”kött på benen” i ditt kristna liv, chans att ställa frågor och fundera på vad allting egentligen går ut på – och börja leva och vandra i ditt nya liv. Kursens röda tråd är därför att reflektera kring vad det nya livet kan innebära, exempelvis…

Nytt hjärta (24/1), Nytt mål (7/2), Ny inställning (21/2), Nytt ansvar (6/3), Ny vänskap (20/3), Ny tillit (3/4), Nya ambitioner (17/4), Nya resurser och ny frikostighet (15/5).

Vi kommer alltså att köra från 24 januari och därefter varannan onsdag framåt till den 15 maj. Uppehåll 1 maj.

Alla frågor får ställas! Miljön är otvungen och öppen. Du behöver inte hålla med om något, men vår tanke är att tillsammans med dig upptäcka och växa in i allt det fantastiska och alla utmaningar som finns i att leva livet och möta dina medmänniskor som kristen, i den här världen men inte av den.

En Betakväll börjar 18:00 med smörgåsfika och slutar kl 20:30.
Kostnad: Själva kursen är gratis. Fika/mat 40 kronor varje gång vi träffas.