NY MEDARBETARE

Equmeniakyrkan i Sävedalen söker ungdomsledare eller pastor

Equmeniakyrkan i Sävedalen ligger strax utanför Göteborg i Partille kommun.

Församlingen har idag ca 380 medlemmar, och i nuläget två anställda, vår föreståndare och en ungdomspastor. Vi ser tillväxt och behov i bl.a. vårt barn- och ungdomsarbete och söker nu dig som vill vara en del av teamet och komplettera dem i deras arbete; främst barn- och ungdomsarbetet som är omfattande. Församlingen har söndagsskola, körer, scouter, konfirmationsarbete och bibelstudiegrupper och ett välbesökt ungdomsarbete på fredagar som ibland lockar upp till 100 ungdomar.

Även andra områden i församlingen växer och har behov, varför tjänstens innehåll och utformning kan diskuteras, men inriktningen är i första hand mot barn och unga.

Du kommer att

• medverka till att våra ungdomar får möjlighet att komma till en personlig tro samt att växa i sin tro.
  • tillsammans med övriga anställda och ideella ledare bygga trygga relationer med barn, tonåringar och deras föräldrar.
  • Planera och administrera verksamheten tillsammans med övriga ledare.

Vi tror att du tidigare varit ledare inom verksamhet för ungdomar och/eller barn. Ungdomsledarutbildning och/eller bibelskola är meriterande.

Vi söker dig som:

• har en personlig tro på Jesus.
  • har en vilja att möta och umgås med barn och ungdomar.
  • uppskattar att arbeta i team men som också kan jobba självständigt och kan ta egna initiativ.
  • tycker om att vara med att påverka.

Tveka inte att höra av dig! Eventuellt kan vi hjälpa till att lösa boende om du behöver det.

Har du frågor ang. tjänsten hör av dig till

Pastor och föreståndare Pär Alfredsson

070 277 40 77, par.alfredsson@equmeniakyrkansavedalen.se

eller församlingens ordförande

Tobias Nilsson

0700 82 42 21, ordforande@equmeniakyrkansavedalen.se

Maila din ansökan med CV och ett personligt brev till

ordforande@equmeniakyrkansavedalen.se

OBS att ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Inkom med ansökan senast 7 april.